Hoppa direkt till huvudmenyn

Hoppa direkt till sidans innehåll

Skriv ut den här sidan Tipsa om den här sidan

Marianne Forsell blir ny VD för Folktandvården Gävleborg

Marianne Forsell, en av grundarna till ett av Sveriges största privata tandvårdsföretag, blir ny VD för Folktandvården Gävleborg.
- Jag vill fortsätta det fina arbete som påbörjats i Gävleborg och ser fram emot att tillsammans med alla medarbetare bygga framtidens folktandvård i Gävleborg. Jag vill att Folktandvården Gävleborg ska fortsätta utvecklas i det nya vårdlandskap som växer fram och stå väl rustad för framtida utmaningar, där tillgänglighet, vårdkvalitet och kunskap präglar verksamheten. Folktandvården i Gävleborg är ett föredöme nationellt och vi skall fortsätta utvecklas som en stark enhet både med nationella och internationella mått mätt, säger hon.

Valet av Marianne Forsell bygger på en flera månader lång urvalsprocess.Barry Gustafsson, styrelseordförande i Folktandvården Gävleborg, förklarar att eftersom nuvarande VD Maria Lönnbark i god tid meddelade att hon ville lämna arbetet fick man ett lugn i rekryteringen.
- Det är alltid en fördel. Vi hade många starka namn att välja bland. Det är mycket glädjande att vår organisation får möjlighet att anställa en så god kandidat till VD-posten. Jag hoppas och tror att Marianne Forsell kommer att bidra på ett bra sätt till vår fortsatt framgångsrika resa, säger han.

Och på tal om framgångsrik resa…
Marianne Forsell är en kombination av tandläkare och entreprenör och var 1989 en av grundarna till Oral Care, i dag ett tandvårdsföretag i gränslandet mellan akademi, näringsliv och samhälle. Under hennes ledarskap växte företaget från noll till 35 000 patienter och 220 anställda på en rad orter i landet.
Marianne är en stark röst i tandvårds-Sverige och brinner för innovativa lösningar och forskning. Hon vill att intraprenörskapet skall genomsyra organisationen.
- Medarbetarnas kunskap tas till vara för att skapa innovativa lösningar, så att länets innevånare alltid garanteras den bästa tandvården avseende både kvalitet, service och bemötande, säger hon.
Och vill man inte prata tandvård med henne kan man alltid prata om bergsbestigning eller klättring i allmänhet och hennes senaste besökta toppar, Kebnekajse och Mont Blanc, i synnerhet.

Om hon tycker något om Gävleborg?
- Jodå, min personliga erfarenhet är att det är mycket trevliga och gedigna människor här. Jag har flera goda vänner i Gävle, som bland annat brukar se till att jag åker längd på fint vallade skidor. Att Hälsingland beskrivs som ett av landets vackraste landskap skriver jag gärna under på eftersom jag har mina rötter i Vallsta.
Marianne Forsell börjar sitt uppdrag i Gävleborg 1 juli.

Mina favoriter

Du har inga favoriter ännu, klicka på stjärnan ovan om du vill lägga till en favorit.

Här kan du ladda ner högupplösta pressbilder:

Marianne Forsell - Porträtt »

Marianne Forsell - Miljöbild »

Besöksadress

Nygatan 18
803 20 Gävle

Hitta till oss

801 08 Gävle

Faktureringsadress

XX1784
FE987321
737 83 Fagersta

Växel: 026 - 15 76 10
Faktura- och frisktandvårdsfrågor:
E-post: ftv@regiongavleborg.se
OBS! Vid av- eller ombokning av tid kontakta din klinik.
Ansvarig utgivare: Britta Schüllerquist