Hoppa direkt till huvudmenyn

Hoppa direkt till sidans innehåll

Skriv ut den här sidan Tipsa om den här sidan

När du är skyldig oss pengar

När du är skyldig oss pengar, kan vi inte ge dig planerad vård eller boka några tider

Vad kan jag göra om jag har fakturor som har förfallit?

För att få en tid för behandling behöver du aktivera en avbetalningsplan. Ta hjälp av vår kundsupport eller kontakta inkassobolaget SVEA- eller Gothia inkasso. ´

När det är gjort

  • Informerar du oss om att du startat en avbetalningsplan och vi kan boka tider för behandling hos oss.
  • Ingen fakturering kan ske vid dessa behandlingar på grund av de obetalda förfallna fakturorna, förskottsbetalning gäller.

Hur får jag mer information?

SVEA inkasso når du på 08-735 29 29 inkasso@sveaekonomi.se och Gothia inkasso på 0340-66 44 00 info.se@gothiagroup.com

Vi har en kundsupport i Folktandvården Gävleborg AB som kan förmedla en avbetalningsplan till dig och/eller råda dig hur du kan gå till väga, samt hur skuldbilden hos oss ser ut.  Du  når oss på 026-15 78 56 kundsupport@regiongavleborg.se

Om du avbryter din avbetalningsplan måste vi avbryta den planerade behandlingen. Du kommer då att få besked från oss.

Avbetalningsplaner kan se olika ut

Avbetalningsplan - skuldsanering
Du som har skuldsanering har ett beslut från kronofogden på en period där du gör en viss avbetalning under ca 5 år för att sen få dina skulder avskrivna. Vi ser det som en avbetalningsplan och kan erbjuda planerad behandling. Ingen fakturering kan ske vid dessa behandlingar, förskottsbetalning gäller.

Avbetalningsplan – utmätning på inkomst
Du som har utmätning på inkomst har ett avdrag varje månad på den från kronofogden. Vi ser det som en avbetalningsplan och kan erbjuda planerad behandling.

Du kan få ett kostnadsförslag från din tandläkare på planerad behandling som du lämnar till kronofogden för beslut om lättnad i utmätningen. Om det blir ett positivt beslut innebär det att du under en period inte har någon utmätning utan kan förskottsbetala till din behandling hos oss. Ingen fakturering kan ske vid dessa behandlingar, förskottsbetalning gäller.

Vad menar vi med förskottsbetalning?

Vid besöket betalar du i receptionen innan du går in till din behandlare. För längre och större behandlingar som kan sträcka sig över flera månader får du tillsammans med din behandlare eller personal i receptionen se hur behandlingsplanen ligger och hur mycket som ska betalas regelbundet i förskott.

Du ska alltid få ett kostnadsförslag från din behandlare så du vet vad hela behandlingen kommer att kosta och du ska också alltid veta vad det kommer att kosta vid nästa besök.

 

Mina favoriter

Du har inga favoriter ännu, klicka på stjärnan ovan om du vill lägga till en favorit.

Besöksadress

Folktandvården Gävleborg AB
Nygatan 18
803 20 Gävle

Hitta till oss

Postadress

Folktandvården Gävleborg AB
Box 581
801 08 Gävle

Faktureringsadress

Folktandvården Gävleborg AB
XX1784
FE987321
737 83 Fagersta

Kontakta oss

Växel: 026 - 15 76 10
Faktura- och frisktandvårdsfrågor:
026 - 15 78 56
E-post: ftv@regiongavleborg.se
OBS! Vid av- eller ombokning av tid kontakta din klinik.
Ansvarig utgivare: Britta Schüllerquist